Modalitat Guineu

La ruta bàsica que et proposem, per a totes les edats i nivells físics. Dividida en 4 etapes perquè la pugui fer tothom.

Planell 4 etapes

Modalitat Senglar

Per a les persones més exigents amb si mateixos. Us retem a fer la ruta en nomès dos etapes. Segur que podreu?

Planell 2 etapes

Etapa 2

map etapa2

La Bisbal d'Empordà - Els Àngels

Etapa totalment pel vessant nord del massís de les Gavarres que ens portarà per indrets màgics i solitaris de vegades i altres per petits pobles, conreus i masos encara plens de vida, una petita mostra de l’esplendor que tingueren aquestes muntanyes anys enrere.

Distància: 47'44 Km.  Índex IBP: 124
Desnivell positiu acumulat: 1.691'04 mts.  Desnivell negatiu acumulat: 1.208'32 mts.
Pendent màxima: 23'16 %  Pendent mínima: -22'31 %
Altura màxima: 485 mts.  Altura mínima: 47 mts.

Sortirem de La Bisbal direcció als pous de glaç i la font de can Salomó, -Entre els segles XVI i XIX, Europa patí una petita era glacial. Aquest fet possibilità la creació i explotació dels pous de glaç. Els construïen a les zones obagues, excavant grans cavitats a terra, que es recobrien amb pedra. L’aigua de les grans basses properes es glaçava durant les fredes nits d’hivern i de dia es dipositava als pous, que en mantenien la temperatura. Aquí en teniu un bon exemple, que a la seva època tenia una gran demanda, tant per la conservació d’aliments com per efectes medicinals-.

Seguidament trobarem el nucli rural de Sant Pol on podem observar uns capitells magnífics a la portalada romànica de la seva església i, pujarem cap a l’ermita de Santa Llúcia d’Arboç una construcció popular del segle XVIII situada a la serra dels Perduts. Hi ha una font a prop de l’ermita baixant cap a trobar la riera. Arribem a l’antic mas de can Mirameu i tenim baixada fins a creuar la carretera GI-660 que uneix La Bisbal amb Calonge i coneguda com la carretera de la Ganga. Remuntarem el coll Bregó i passarem per l’antic mas de can Mercader, després pel costat del mas de can Font de Muntanya o Tapioles, i de baixada anirem a creuar el riu Daró (atenció en cas de fortes pluges). Trobem el Molí d’en Frigola, -feliçment restaurat ens mostra el fort lligam que de temps ençà han mantingut els habitants de les Gavarres amb els recursos naturals que oferien aquestes muntanyes. En aquest cas ens referim a l’aprofitament de la força de l’aigua que subministrava l’energia per moldre el blat i convertir-lo en farina-. Arribem al poble de Sant Sadurní de l’Heura situat entre els rius Rissec i Daró. Estem a la meitat de l’etapa i al cap de poc tenim el poble de Monells amb la seva bonica plaça porxada. Dos bons llocs per aprofitar per fer una parada per dinar.
Tornem a endinsar-nos cap a les Gavarres per la serra del Suro Robat fins a Santa Maria de Montnegre (ens hem de desviar uns 300 metres a l’esquerra si volem veure l’ermita), voregem el puig de Montigalar i baixem cap a l’encisador poble de Madremanya, situat sobre un pujol on domina la seva església fortificada. Finalment ens queda pujar cap al Santuari de la Mare de Déu dels Àngels, un lloc amb vistes extraordinàriesdel pla del Gironès, del Baix Empordà, de les illes Medes, dels Pirineus, el Montseny i les Guilleries que serà el nostre final d’etapa. Salvador Dalí va escollir aquest santuari per casar-se amb la Gala, segur que ho va fer entre altres coses perquè era un lloc màgic, gaudiu doncs de la vostra estada.

CLASSIFICACIÓ DE LES ETAPES :

Les etapes de la PEDALS DE LES GAVARRES estan classificades amb l’índex IBP de dificultat.
Aquest índex relaciona la duresa d’una etapa amb la nostra preparació física (www.ibpindex.com).

Taules preparació física (índex IBP) i classificació de la ruta ↓

PREPARACIÓ FÍSICA
Molt baixa Baixa Mitja Alta Compe. CLASSIFICACIÓ DE LA RUTA
0-5 0-10 0-20 0-40 0-60 Molt fàcil "Millor no haver sortit"
5-10 10-20 20-40 40-65 60-90 Fàcil "No ens hem guanyat ni l'esmorzar"
10-20 20-30 40-60 65-90 90-130 Fàcil - Mig "Igual ens mereixem un entrepà"
20-30 30-40 60-80 90-120 130-170 Mig "Aquesta la podem explicar"
30-40 40-55 80-100 120-160 170-220 Mig - Dura "Això comença a ser seriós"
40-50 55-80 100-130 160-210 220-280 Dura - Molt dura "D'aquestes una cada 2 mesos"
50-60 80-100 130-180 210-260 280-350 Molt dura - duríssima "D'aquestes 2 a l'any com a molt"
+de60 +de100 +de180 +de260 +de350 Sense classificació "Jo no n'he fet mai cap"

Taula per ajudar-te a determinar la teva preparació física ↓

PREPARACIÓ FÍSICA
Preparació molt baixa Principiant. No surt quasi mai
Preparació baixa Surt un cop cada dues o tres setmanes
Preparació mitjana Surt regularment un cop per setmana amb els amics
Preparació alta Surt un cop o dos per setmana, s'apunta a sortides organitzades, fa sortides de diversos dies
Preparació competició Surt dos a tres cops per setmana, controla els temps, s'apunta a les competicions

© 2013 Giroguies | T. (+34) 972 303 886 | M. (+34) 665 033 983 | Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. | Contacta'ns | Informació legal